Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op caraudio.startpagina.nl

Probleem met Nokia N73 via Bluetooth met Pioneer DEH-P700BT

Ger
13 Jul, 2008 13:52

Hallo,

ik ben sinds 09-07-08 in het bezit van de Pioneer DEH-P700BT.

Prima toestel, alleen met de N73 heb ik het probleem dat ik het geluid van de N73 niet over de autospeakers krijg. Ook gaat het overzetten van het telefoonboek naar de radio niet. Geeft dan een “error” melding. Verbinding mislukt iedere keer. Ben bang dat de Bluetooth verbinding naar de radio niet goed werkt.

Als ik gebeld word, dan verschijnt er in het display van de radio “receiving”, maar als ik dan opneem hoor ik het geluid uit de N73.

Ik heb er een Sony-Ericsson S700i en een K800i op aangesloten en die deden het perfect.

Is er iemand die deze ervaring ook heeft en er misschien een oplossing voor heeft?

Groetjes,

Ger

Bewerkt 20 Jul, 2009 15:04
De ruiter
15 Jul, 2008 22:15

Hallo Ger heb inderdaad het zelfde probleem

allen als de error komt doet hij het in eens wel mar zodra je daarna iets met de radio doet is de verbinding verbroken

heb het ook geprobeert met een 6230I en die doet het perfect

heb nu net een mail gestuurt naar pioneer dus wachten op de reactie

Tom
30 Jul, 2008 23:34

Ik heb hetzelfde probleem en van het kastje naar de bekende muur gestuurd maar vandaag toch de helpdesk gebeld van Pioneer en deze meldde dat er binnenkort een update van de DEH-P700BT komt.

Overigens stuurde de verkoper van de radio na een check met een andere Nokia die binnen 1 minuut wel werkte mij het het bos in met de mededeling dat het aan de Nokia mankeerde. (dus slechte service)

De Ruiter
31 Jul, 2008 18:07

Laten we het hopen mij hebben ze terug gemailt met het antwoord dat de n73 alleen compatible is met dit type pioneer AVIC-F700BT

baal er wel van wand had het toestel gekocht omdat me oude multi cd disk er op kon en dat er handsfree functie bij zat maar ja die werkt dus nu niet

graag een reactie als de update er is Alvast Bedankt

Ger
01 Aug, 2008 11:40

Ik heb contact gehad met Nokia zelf en die zeggen dat de N73 waarschijnlijk niet compatible is met de DEH-P700PB. Het rare is dat mijn schoonzuster een N73 Music Edition heeft en die doet het in één keer. Het ligt dus niet aan de radio, dat overigens een perfect toestel is. Ik heb een Peugeot 307 en heb de CA-D-PI.030 adapter erbij gekocht en heb nu de originele stuurwielbediening en drivers-display weer in gebruik.

Mijn N73 is ter reperatie opgestuurd en is teruggekomen met een software-update die er al op stond. Er is iets vervangen, maar niemand weet wat. Feit blijft wel dat hij het nog steeds niet doet!

Wordt vervolgd….

Groetjes,

Ger

De Ruiter
01 Aug, 2008 17:52

Vreemd ik heb ook een N73 Music edition en heb hem inderdaad ook weg gebracht ter reperatie voor ik de radio aan schafte nu heb ik op de site van pioneer in het engels wel gevonden dat nokia waarschijnlijk iets met zn bluetooth gedaan heeft en dat alle modellen die geproduceert zijn na oktober 2007 het dus mogelijk niet doen kun je aan je schoonzuster vragen welke firmware ze er op heeft staan Ger ?

ik dus de nieuwste wand dat hebben ze bij nokia gedaan je kunt dit vinden door bij nokia *#0000# in te toetsen hier krijg je het fabricage jaar en firmware nummer tezienen nog meer technische gegevens van je toestel

Alvast bedankt

w.wijers
01 Aug, 2008 22:00

Hej mannen.

Heb hetzelfde probleem met mijn navigatie van pioneer avic-d3 en mijn (nieuwe) nokia n73.

Wat blijkt!

Mijn nokia ging stuk, en ter garantie kreeg ik een splinternieuwe terug.

Toen begonnen de problemen met bluetooth, en na enig speurwerk ben ik er achter gekomen dat Nokia de Firmware van haar nieuwe toestellen na 02-2008.

Heeft veranderd, verdere medewerking verlenen ze niet.

Ze schuiven het probvleem af op Pioneer,( Dat slaat toch werkelijk nergens op)

Bij Pioneer hebben ze een update beloofd in jullie / augustus.

Ik baal hier natuurlijk ook van, koop je voor een paar duizend euro aan spullen, kennen ze mekaar niet meer na een update.

Daar sta je dan.

Dus mijn tip is: houd alle update's van jullie aanverwante apparatuur in de gaten, dan komt het misschien wel weer goed.

Ben je van plan een combinatie aan te schaffen, laat ze dan aantonen dat ze compatibel met mekaar zijn qwa bluetooth!!!!!

Gr.W

Ger
04 Aug, 2008 00:51

Ze is momenteel met vakantie, maar ik weet dat het met een 3 begint. Nieuwe versies beginnen met een 4. Haar toestel is van juli 2007 en heeft nooit een update gehad.

koen
05 Sep, 2008 19:35

eey ger,

heb ik ook gehad.

zit een software fout in de radio moet je hem op laten sturen

bij pioneer weten ze ervan ken 5 jongens allemaal hetzelfde gezeik.

Gr. Koen

Ger
07 Sep, 2008 20:12

Hallo,

ik heb nog even navraag gedaan welke versie er op mijn schoonzuster's N73 staat en dat is: V.3.0705.1.0.31

Mijn N73 is ondertussen 2x opgestuurd en is nog steeds niet te horen over de boxen van de auto.

Gr. Ger